Kevään koulupäivien teemat lisätty

Jäljelläolevien kevään koulupäivien teemat lisätty Koulupäivät-sivulle:

18.03 Mytologia? Kalevala, Loki. Luemme Lasten Kalevalaa ja askartelemme. Mietimme myos miksi Suomessa on sanonta ‘Hyvat tavat kaunistavat’. Opettelemme hyvia tapoja. Kiitos. Taman toteutamme tehden pienia naytelmia hyvista tavoista.

01.04 Paasiainen. Kirjoitamme ja askartelemme paasiaiskortit Suomeen. Teemme virpomavitsat ja virvomme vanhemmat. Maalaamme munia ja opettelemme vareja. Samalla mietimme mita Suomessa syodaan paasiaisena?

22.04 Mita ovat tunnetut elintarvikkeet Suomeksi. Opettelemme myos numeroita. Toisella tunnilla luokkahuone muuttuu S-Marketiksi (S-mafia tullut Suomikouluunkin? toim. huom.). Roolileikkien avulla teemme ostoksia ja kaytamme leikkirahoja.

06.05 Wappu bileet. Luvassa Suomi-musiikkia, simaa, munkkeja ja ylioppilaslakkeja. Tama on vuoden odotetuin tapahtuma. Menossa mukana yllatysvieras.

27.05 Luontoretki North Chingfordiin. Elaimet, kasvit ja keskustellaan omista luontokokemuksista. Pohdimme myos luonnonsuojelun merkitysta ja miksi on tarkeaa kierrattaa.

10.06 Suvivirren ja todistusten aika. Kesalomalle jaamme hyvilla mielin ja odotamme innolla syyslukukautta. Pidamme pienia esityksia joita lapset ovat harjoitelleet vuoden mittaan. Mietimme ja suunnittelemme kesalomaa Suomeen. Mita kesalla Suomessa tapahtuu?